Pomyślne Zakończenie Tygodniowego PBL Testing w Warszawie

Od 19 do 23 maja 2025 roku na Uczelni Łazarskiego odbyły się owocny, tygodniowy PBL Testing, na którym zgromadzili się studenci z Polski, Islandii i Gruzji. Intensywny program skupiał się na wspólnym uczeniu się i praktycznym zastosowaniu wiedzy, dostarczając uczestnikom cennych spostrzeżeń i doświadczeń.

Tydzień wypełniony był różnorodnymi sesjami, mającymi na celu pogłębienie zrozumienia kluczowych tematów. Zapytani o najbardziej wartościowe sesje, studenci przedstawili szereg entuzjastycznych odpowiedzi:

Jeden z uczestników podkreślił sesję „The S in ESG” jako „bardzo interesującą i dobrze ustrukturyzowaną prezentację”, zwracając uwagę na wpływ jasnego i angażującego przekazu.

Inny student docenił cały program, stwierdzając: „Bardzo podobały mi się wszystkie sesje, ponieważ każda z nich była doświadczeniem i dzięki nim poznałem wiele nowych informacji”. To świadczy o kompleksowym i wzbogacającym charakterze podejścia PBL.

Sesja „Jak obliczyć koszty odpowiedzialności społecznej”, prowadzona przez Katarzynę Marton-Gadoś, została wyróżniona za swoją praktyczną wartość. Student zauważył: „Z mojego punktu widzenia, praktyczne zadania są zawsze najlepszym sposobem na naukę nowego tematu. Co więcej, podczas tej sesji omówiliśmy również elementy, które na pierwszy rzut oka nie są oczywiste, ale są bardzo ważne dla organizacji przyjaznej środowisku”. Ta informacja zwrotna podkreśla znaczenie praktycznej nauki i zgłębiania niuansów tematu.

Poza konkretnymi sesjami, studenci bardzo docenili możliwość międzynarodowej współpracy. Jeden z uczestników uznał „doświadczenie w komunikacji z ludźmi z innych krajów w środowisku akademickim” za szczególnie wzbogacające.

Sesja „jak założyć własną firmę” również bardzo spodobała się uczestnikom, określona jako „pouczająca, a wykładowca był pomocny i zabawny”.

Ogólnie rzecz biorąc, nastrój był w przeważającej mierze pozytywny, a jeden ze studentów podsumował, że „wszystkie sesje spełniły lub przekroczyły moje oczekiwania”.

Chociaż opinie były w dużej mierze pozytywne, konstruktywną sugestią na przyszłe sesje było przeznaczenie „więcej czasu na pracę nad projektem na początku, aby mieć konkretny pomysł na wszystkie kolejne warsztaty”. Pozwoliłoby to studentom na ugruntowanie pomysłów na projekty przed zagłębieniem się w kolejne warsztaty.

Składamy serdeczne podziękowania wszystkim prowadzącym:

  • Dominika Dzwonkowska
  • Katarzyna Marton-Gadoś
  • Bartosz Głowacki
  • Otar Davitaia
  • Givi Luashvili
  • Deepanshu Lakhwan
  • Thora Thorgeirsdottir
  • Martin Dahl
  • Katarzyna Manios
  • Sebastian Cudny
  • Aleksandra Laskowska-Rutkowska

a także organizatorom:

  • Dominika Dzwonkowska
  • Katarzyna Zielińska
  • Anna Dmoch

którzy przyczynili się do sukcesu tego wydarzenia. Ich zaangażowanie i wiedza sprawiły, że było to znaczące i niezapomniane doświadczenie dla wszystkich uczestniczących studentów. Jak napisał nam jeden z gruzińskich gości: „Chciałbym również wyrazić moją wdzięczność za waszą gościnność i profesjonalizm, które jaśniały przez cały proces! Uczestniczyłem w wielu międzynarodowych i lokalnych projektach, ale to doświadczenie przerosło moje oczekiwania pod wieloma względami”.